Hoe betrekken we jongeren bij onze events?

Sander Harley, leerling van de Sint-Joriscollege in Eindhoven, liep stage bij Stichting GreenRace. Zijn opdracht luidde: “Hoe kan GreenRace er voor zorgen dat er meer jongeren in de leeftijd van 15 tot 20 jaar meedoen aan de georganiseerde events”.

Tijdens stage heeft hij onze social media kanalen Twitter, Facebook en Instagram geanalyseerd. De website werd ook meegenomen. Daarnaast heeft Sander meerdere jongeren uit deze doelgroep geïnterviewd.

Op basis van zijn analyse heeft Sander verschillende aanbevelingen voor ons. Het belangrijkste middel om jongeren te bereiken is sociaal media. Als je meerdere accounts hebt dan is het belangrijk om de pagina en de posts te optimaliseren om zoveel mogelijk bereik te krijgen, dit doe je door:

  • Meer jongeren te verwerken in de posts, laten zien dat de evenementen voor alle leeftijden zijn.
  • Duidelijk aangeven op de posts wat voor evenementen het zijn, en de bijbehorende informatie goed en duidelijk laten zien.
  • Via Instagram kan je bepaalde posts promoten voor een klein bedrag zodat meer mensen de evenementen te zien krijgen.
  • Meer kleur in de posts en proberen een meer feestelijke sfeer te laten zien op de foto’s. Hoe leuker je het overbrengt op sociaal media des te groter bereik je krijgt.

Uit de resultaten van het interview word bevestigd dat veel jongens houden van competitie bij de activiteiten, als er bij de activiteit sprake is van competitie dan zijn jongens veel sneller geïnteresseerd om mee te doen. Uiteraard kan je niet van elke activiteit een spelletje maken, maar om een jongere doelgroep aan te trekken is het belangrijk om te kijken naar waar jongeren geïnteresseerd in zijn. Langzame activiteiten krijgen ook minder snel interesse van jongeren, denk aan activiteiten zoals wandelen, of een lange fietstocht. Dat komt erdoor dat jongeren graag willen bewegen en actie willen, en als er eventueel een strategisch aspect erin is verwerkt dan motiveert dat jongeren ook om beter te presteren.

Hartelijk dank Sander voor je inzichten. Hier gaan we zeker mee aan de slag om jongeren van 15 tot 20 jaar te betrekken bij GreenRace.

Recente reacties
    sporten, hardlopen, fietsen, heuvelrug, utrecht, marathon, bos, wandelen
    Categories
    Twitter
    Could not authenticate you.